Jump to Navigation

OSZTÁLYOK HÍREI

• 2018. június 19.

2018. július 7-ig látogatható, hétfő-péntek 10.00-15.00 között a Csányi5-ben

A Leviatán projekt válogatott alkotásainak kiállítása nyílt meg a Csányi5 - Erzsébetvárosi Zsidó Történeti Tárban.Cím: 1077 Budapest, Csányi utca 5.A kiállítást megnyitotta: Horányi Gábor, a Lauder Javne Iskola főigazgatója és Lefkovics Zsófi, a Csányi5 szakmai vezetőjeA megnyitón fellépett a...

• 2018. június 17.

A Bárka és Pálma együtt nyaralt!

Strandoltunk, fociztunk, teniszeztünk, trambulinoztunk, kenuztunk, hegyet másztunk, Vácra kirándultunk, egy csomót beszélgettünk, játszottunk és töprengtünk is. Éjszaka nem aludtunk olyan sokat...  Videók itt.

• 2018. június 15.

Köszönjük a meghívást!

Csodás év végi meglepetés volt - nagyon kedvesek és figyelmesek vagytok.

• 2018. június 14.

Római strand helyett Csodák Palotája

Az időjárás közbeszólt. Kissé ősziesre fordult az idő, így a strandolás helyett a Csodák Palotáját választottuk.

Délelőtt Flippermúzeum, délután szabadulás.

Szerdán délelőtt a Flippermúzeumban voltunk, amiben az a legjobb, hogy nem múzeum, hanem minden kipróbálható, minden játékkal lehet játszani. Aztán ebéd a WestEnd-ben, utána szabadulószobák: A fáraó sírja, Katedrális, A sógun árnyéka.

• 2018. június 14.

Soft-csúzli, városnézés, fáramászás, íjászat

Június 12-én Tatára kirándultunk. Vonattal utaztunk, aztán először a soft-csúzlival ismerkedtünk és játszottunk. Utána városnézés, ebéd, fáramászás. Aztán a Múltfürkész program keretében egy feladatlapot oldottunk meg a tatai Várban. Utána megint fáramászás, fagyizás, ipiapacs, végül az íjászat,...

• 2018. június 11.

Kárpáti Sára (Bolygó) Lord Ustinov lovával első helyezett lett.

A 2018. június 9-én megrendezett Bábolnai Régiós Díjugratóversenyen Sári első helyezést ért el az 1 méteres díjugrató stílus kategóriában.

• 2018. június 10.

Egy fantasztikus előadásban egy fantasztikus alakítás.

Június 4-én és 5-én a Javne Színház a Karinthy Színpadon adta elő Jevgenyij Svarc: A sárkány c. darabját. Fantasztikus előadás volt, benne sok kitűnő alakítással. Kedvencünk volt Nyíri Dávid, aki Kandúrka és a Kertész szerepében remekelt. Csodás élmény, felejthetetlen este volt.

Május végén belehúztunk, egy nagy micvét teljesítettünk, nagy sikerrel.

Május végén nagy fába vágtuk a fejszénket. Bevállaltunk egy egész iskolát megmozgató micvét. Moldován Judit (lauderes anyuka) jött hozzánk, hogy elmondja a tapasztalatait, milyen volt, amikor a kislányával heteket töltött az I. sz. Gyermekklinikán. Hanna azóta jól van, újra oviba jár, de sajnos a...

• 2018. június 06.

A Naim és a németországi Gesamtschule Schermbeck zenekarának közös koncertjén voltunk.

Klezmert hallgattunk, büszkék voltunk Dórira és Pannára, és a végén még táncoltunk is - nézzétek csak (videók)!

A kiállítás 2018. június 15-én, 17.00 órakor nyílik a Csányi 5-ben és 2018. július 7-ig látogatható.

Az idei tanévben zajló Leviatán projekt során született válogatott alkotások kerülnek kiállításra a Csányi 5 - Erzsébetvárosi Zsidó Történeti Tárban.Megnyitó: 2018. június 15. 17.00 órakorCím: 1077 Budapest, Csányi utca 5.A kiállítást megnyitja: Horányi Gábor, a Lauder Javne Iskola...

• 2018. június 06.
    Szentiványi Eszter a május 26-án Móron megrendezett Fitkid II/A egyéni versenyen korosztályában 2. helyezést ért el.A képen edzőjével, Fekete Annamáriával az eredményhirdetés után.

• 2018. június 05.

Tóth Liza (Mandula) a Ritmuscsapatok Országos táncversenyén, színpadi látványtánc kategóriában első helyezett lett! Gratulálunk!

Beszélgettünk, játszottunk, zenéltünk és énekeltünk a Bálint Házban.

Remek napot töltött a Kék osztály ózdi és miskolci gyerekekkel (Common Vibe, Várkonyi csibészek) a Közös nevező program keretében, a Centropa szervezésében. A közös énekléshez bárkás és pálmás zenészeink is csatlakoztak. Fogadjátok szeretettel az erről szóló kisfilmünket!

• 2018. június 04.

Youth For Understanding (YFU) non-profit szervezet járt nálunk.

Angolul játszottunk, és arról beszélgettünk, milyen lehet egy gimis évet külföldön tölteni.

Evezősbajnokság, aranyérem!

Fekete Zalán (Pálma osztály), a Csepeli Evezős Klub csapata, vidéki bajnokság - gratulálunk!

• 2018. május 31.

A május 21-27-i héten Benedek Frida, Gábor Manka, Lukács Blanka és Mecséri Noémi (Űrhajó osztály) közös alkotása lett a Hét alkotása.

A május 14-20-i héten Pacziga Alíz (Bárka osztály) műve lett a Hét alkotása.

• 2018. május 28.

Május 24-én megnyitott a Dolce Vita étterem a Lauder aulájában

Második félévi étterem projektünk záróeseménye egy igazi, valódi, hamisítatlan, projekteseink által üzemeltetett étterem megnyitása volt. A nagy eseményre május 24-én került sor, amikor is 17 órakor kinyitott a Dolce Vita étterem. Szakköröseink már január óta főztek és sütöttek kéthetente a...

Ungár Éva ezt is megnyerte, Angel Ádám helyezett lett

Ilyen még nem volt a Lauder Iskola történetében.  Ungár Éva megnyerte az Arany Dániel Matematikaverseny kezdők kategóriájában az I. kategória három fordulós versenyét.Vicának idén ez a második országos első helyezése, tavasszal a Kenguru versenyt is megnyerte. Micsoda ÉV(A)! ...

• 2018. május 27.

Bódis Kriszta és a Van Helyed Alapítvány diákjai is részt vettek a Petőfi Irodalmi Múzeum programján.

Többféle írói műhely is bemutatkozott, és a gyerekek saját legsikerültebb írásaikból olvastak fel részleteket egymásnak és a közönségnek. Gézának és az Agatha Christie stílusában írt kriminovellájának Sophie-val együtt drukkoltunk! Sok érdekes írást hallhattunk, és megörültünk a Hullám osztályos...

• 2018. május 26.

a 2. Művészetpedagógiai Konferencián – MPK 2018 és ELTE Workshop on Arts Education – EWAE 2018 eseményen

A 2. Művészetpedagógiai Konferencián – MPK 2018 és ELTE Workshop on Arts Education – EWAE 2018 eseményen három szekcióban mutatkozott be a Leviatán projekt. A nemzetközi művészetpedagógiai szakmai közönség megismerkedhetett a zsidó hagyományra épülő projekt koncepciójával,...

• 2018. május 24.

Az idén kirándultunk a Hárs-hegyen, szexuális felvilágosítást tartott egy orvostanhallgató, készültünk a micvére és a városismereti túrán mindenki gazdagabb lett jó sok érdekességgel.

• 2018. május 23.

Május 17-én éjjel kiderült, hogy kik a Lauder Gimi leginnovatívabb startup csapatai! Ki jut tovább a StartUp Hétfő programra a következő tanév első félévében?

Az Innovációs Maraton 14 órától éjjel 2-ig tartott, melynek során a csapatok az általuk húzott témában - egy mentor támogatásával - dolgozták ki startup ötletüket, majd az 5 perces éjféli pitch-ük alapján döntött a zsűri. Másnap délelőtt a 3-4 fős csapatok az aulában tartott Startup...

Avagy a Pálma osztály 4 órán keresztül csöndben dolgozik... :-)

Videós bizonyíték itt.

• 2018. május 17.

Ungár Éva első, Angel Ádám harmadik, Dobák Bálint hetedik az országban

Ismét fantasztikus mateksikereket értek el diákjaink a Kenguru versenyen.A nyelvi évesek 316 fős mezőnyében Ungár Éva országos 1. helyezést ért el;Angel Ádám pedig országos 3. lett.Tanáraik: Kósa Tamás és Pataki János   Az ötödikesek közel 4000 fős mezőnyében Dobák Bálint...

• 2018. május 14.

Bakonyi Kira (Mese osztály) képe lett a május 7-13-i héten a Hét alkotása.

Daniék is futottak Hajdú Péterrel

Dani a családjával képviselte a Pálma osztályt azon a vasárnapi emlékfutáson, amelyet Hajdú Péter Izrael alapításának 70. évfordulójára szervezett.

• 2018. május 14.

Idén Dóri és Balázs a szellemi játékok területén, Andris a zenében, Bence és Zalán a sportban jeleskedett.

Gratulálunk!

• 2018. május 13.

Himmler Andris (Pálma osztály) megnyerte a DUE Médiahálózat - Diákújságíró Egyesület tehetségkutató diákmédia pályázatát.

Ha még nem ismeritek, feltétlenül nézzétek meg a Hogy kerülök színpadra? c. blogot.Andrisnak gratulálunk!

• 2018. május 12.

Van, aki nem lát, nem hall, nem tud járni vagy iskolába járni - ebben különbözünk. De a fontos dolgokban éppen olyanok, mint mi vagyunk: barátkozni és bulizni szeretnének, imádnak koncertre járni, számukra fontos dolgokat akarnak megtanulni, és egy jó helyen szeretnének dolgozni. Ilyen fiatalokkal találkoztunk.

Jártunk a Baltazár Színházban, ahol egy remek előadást láttunk értelmi sérült színészekkel. Utána a Római-parton ebédeltünk. Másnap három különböző helyszínen kezdtük a napot: volt, aki a Hallássérültek Tanintézetében vett részt egy angolórán és egy magyarórán, majd...

• 2018. május 11.

Jártunk a Baltazár Színházban, ahol egy remek előadást láttunk értelmi sérült színészekkel. Utána a Római-parton ebédeltünk, és Dávidot szerencsésen kimentettük a Dunából. :-) Másnap három különböző helyszínen kezdtük a napot: volt, aki a hallássérültek iskolájában vett részt órákon (képek itt),...

• 2018. május 08.

Április utolsó hetében Fugerth Anna Milla, Makara Juli, Szabolcsi Szonja Hanna (Mandula osztály) közös képe lett a hét alkotása.

Ismét fantasztikus mateksikereket értek el diákjaink a Kenguru nemzetközi matematikaversenyen.

A nyelvi évesek 316 fős mezőnyében:Ungár Éva országos 1. helyezést ért el;Angel Ádám pedig országos 3. lett.Tanáraik: Kósa Tamás és Pataki JánosAz ötödikesek közel 4000 fős mezőnyében: Dobák Bálint országos 7.  helyezett lett.Tanárai: Kanizsai Rita és Kósa TamásKét további szép eredmény...

• 2018. május 08.

Saját busszal érkeztek, pezsgőztek, fát ültettek... Így ballagott a Zman.