Jump to Navigation

Lengyelországban járt a NYIT

2019. május 15.

1 busz, 50 ember, 3 város, 6 nap...

Évek óta terveztünk egy nagy közös kirándulást, ami lezárja a Bárka&Pálma középtagozatos éveit - már ötödikben erre spóroltunk! wink

Kedden hajnalban találkoztunk a Hősök terén, pár óra múlva már Donovalyban hógolyóztunk (május közepén!), majd tovább buszoztunk. Már az iskolában felkészültünk arra, hogy elmegyünk Auschwitzba és Birkenauba - bár ez most sok extra utazást jelentett, mégis jó volt az út elején megnézni a táborokat és emlékezni. Az első szállásunk Zakopanéban volt, ahol felsiklóztunk a Tátra havas hegytetőire, grillezett sajtot ettünk áfonyalekvárral, megkóstoltuk a világ legfinomabb forró csokiját, és sajnáltuk, hogy máris tovább kell állnunk. Varsó meglepett bennünket azzal, hogy a háborúban porig bombázott várost milyen klasszul rekonstruálták, és külön tetszett a "Warsaw Skyline" az amerikai városokat idéző magas és high-tech épületekkel. (Néhányan éjszakai kalandtúrára mentünk, mert mindenképpen meg akartuk nézni a kivilágított várost fentről - ez komoly party-crashinggel járt az egyik elegáns szálló 40. emeleti luxuséttermében. Étlapot nem kértünk... wink) A varsói Felkelés Múzeuma olyan volt, mintha egy második világháborús akciófilmbe csöppentünk volna, a lengyel zsidóság gazdag történelmét bemutató Polin pedig már a modern, gyönyörű épületével lenyűgözött minket. Varsóban akkora Chopin-kultusz van, hogy az utcai padok is zongoradarabokat játszanak! A varsói Lauder Iskolában szeretettel fogadtak minket egy délelőttre - beszélgettünk, sportoltunk, barátkoztunk. A harmadik nap délutánján újra útra keltünk, és kora este már Krakkóban voltunk. Sábáti vacsorát a bohém Kazimiers negyedben, a helyi zsidó közösségi házban kaptunk - ez nagy élmény volt mindannyiunknak. Másnap nyakunkba vettük Krakkót. Még itthon megnéztük a híres filmet, így különösen érdekes volt besétálni Oskar Schindler gyárába, ami ma emlékmúzeum. A Wawel a Visztula partján ma is csodálatos, csakúgy mint a belváros a sok templommal, és a világ legszebbjének nyilvánított főterével. Hazaúton megálltunk a Dunajec-folyó partján, és a bátrak raftingba szálltak. Erre rögtön kisütött a nap!

Fantasztikus hat napot töltöttünk együtt - szeretettel küldjük nektek a képeket, videókat: Bárka&Pálma