Jump to Navigation

NYIT-esek Izraelben

2018. december 12.

Ahogy a gyerekek látták... (képekkel, videókkal)

Hajnali kelés, sok utazás, örvendezés a 24 fok miatt, jaj, szétszakadt egy bőrönd, két óra ácsorgás, végre itt a buszunk, ne már, dugó, akkor addig énekeljünk, végre megérkeztünk, ki mer elsőként kiszállni, de hát tök jó fejek, közös hanuka, Andris kosármeccsre megy, másnap suli, de menő, mindenki kedves, sok nevetés, szabadidő, biciklizés, önkénteskedés, este hanukabuli, magyart tanítunk, persze, hogy semmi csúnya szó, fáradtak vagyunk, reggel van, mikor jön már a busz, száguldva kanyargunk, ügyes a sofőr, libanoni határ, gyönyörű a kilátás, fotózkodás, mindenki tele van kajával, tízórai, Ros HaNikra, csodás, nagy a szél, még több fotó, barlang, vizesek lettünk, mozi, átjöttek Ádámék, még egy kis biciklizés, este lett, mindenki a plázában, kóser McDonalds, huh, ez nem finom, mennyi minden történt ma, másnap újra buszozás, Akkó, megnézünk egy várat, utána arab piac, finom falafel, héberül beszéltem, de boldog vagyok, zsinagógába megyünk, zuhog az eső, ki kell szállni, jaj, de szép, idegenvezetőn török sapka, Sophie-val sírva röhögünk, este buli, sokat táncolunk, nagyon jó, össze kell pakolni, reggel van, közös reggeli, mindenhol van gitár, énekelünk, jó hangulat, el kell menni, mindenki szomorú, ott akarunk maradni, elindul a busz, neeee, Tel Aviv, tengerbe megyünk, 14 fok van, zuhog az eső, nem baj, már megszoktuk, tök hülyék vagyunk, átöltözünk, plázába megyünk, utána startup központba, de érdekes, éhesek vagyunk, étteremben eszünk, negyed órát gyaloglunk az esőben, sebaj, gondoljuk, este beszélgetés, aludjuk vagy ne, inkább igen, hajnali 3-kor kelés, megint esik, hideg van a reptéren, késik a gép, mindenki alszik, hazaértünk, menjünk vissza. Életem egyik legnagyobb élménye volt. - Himmler Andris (Pálma)

Nagyon élveztem az egész utazásunkat. Mindenki nagyon kedves, barátságos volt, nagyon jól kijöttem a fogadó családommal. A kertjük gyönyörű volt, tele citrom-, narancs- és pálmafákkal. Ami elég szokatlan volt, de lényegesen megkönnyítette a dolgokat, hogy szinte mindenki nagyon közel lakott egymáshoz, ezért sok közös programot tudtunk csinálni este is. Nagyon sokféle izraeli ételt megkóstoltam, és a kedvencem a knafeh volt: egy kecskesajtos, narancssárga édesség. Eltekintve az utolsó nap hatalmas esőjétől, az időjárás is kellemes volt, annyira, hogy még a tengerben is fürödtünk. Egyszóval én minden percét élveztem az utunknak. - Bognár Sára (Bárka)

Számtalanszor voltam már Izraelben, de a legutóbbi utazásom, vagyis ez a cserediákprogram volt a legemlékezetesebb számomra. Rengeteg új barátot és élményt szerezhettünk. Az izraeli fogadócsaládok és a gyerekek mind nagyon aranyosak voltak. Igazán tetszett, és kifejezetten érdekes volt a “Ghetto Fighters' Museum”, ahol gettóban élt túlélők történeteit hallgathattuk meg. Az “otthonaikról” is láttunk képeket, és egy magyarul írt, zsidókat kitiltó táblát is észrevettünk. Bár kicsit szomorú voltam, mivel az utolsó napunkat töltöttük Tel Avivban, de mégis nagyon jó volt ott lenni. Elmentünk egy start-up kiállításra, vásárolni, és ettünk autentikus falafelt. Amikor megláttuk a tengert, mind berohantunk a zuhogó esőben, a 14°-ban. Picit megfáztunk, de szerintem megérte :))) - Marodi Nikol (Pálma)

Nagyon-nagyon örültem, hogy én is elmehettem Izraelbe. Rengetegszer voltam már ott, és mégis annyira más élményeket szereztem ezen az úton. Igazából nincs egy kedvenc pillanatom a programról, mert minden percet imádtam! Ha mégis ki kellene válasszak egy legjobb emléket, akkor az utolsó napot mondanám, amikor három izraeli lány, két magyar lány és én elmentünk piknikezni. Először megbeszéltük, hogy együtt sütit sütünk, és utána kimegyünk a parkba piknikezni. A sütik elég rosszul sikerültek, ezért mindenféle izraeli nasit vettünk, és kisétáltunk a parkba. Ott észre vettük, hogy már kezd cseperegni az eső meg dörög az ég, és egyébként is fel van ásva az egész park építkezés miatt, de annyira jól éreztük magunkat, hogy nem akartunk hazamenni. Bekapcsoltunk zenét, és beszélgettünk, olyan volt, mintha már évek óta legjobb barátnők lennénk, pedig mindössze hat napja ismertük egymást. Nagyon várom már, hogy ők utazzanak hozzánk, és végre újra találkozhassunk velük! - Verő Sári (Pálma)

Mielőtt elindultunk Izraelbe, soha nem gondoltam volna, hogy ilyen életre szóló élmény lesz, és ennyi új baráttal (na, meg persze fűszerrel) térünk majd haza. Már rögtön az elején családias volt a légkör, amit a közös hanukaünneplés is eredményezett. A családok vendégszeretete és a közösség készségessége miatt az egész utazás alatt úgy éreztük, mintha Izrael magához ölelne minket. Rengeteg pozitív benyomás ért - például az, hogy minden nappal egyre inkább összekovácsolódott a csapatunk, és a 6. nap végére a könnyeinket törölgettük, hogy itt kell hagynunk a vendéglátóinkat (akikkel azóta is minden nap beszélünk). Sétáltunk avokádóültetvények között, együtt énekeltünk és önkénteskedtünk Akkóban. Számomra ezek voltak a legemlékezetesebb pillanatok. Persze még ezeknél is jobban emlékszem, azokra a kalandokra, amiken együtt nevettünk, például az építkezés melletti piknikünkön a sárban, a félresikerült chocolate chip cookies-okon és a Tel Aviv-i fürdésünkről az esőben. Nagyon várom már, hogy áprilisban viszontláthassuk őket itt, Budapesten! - Orosz Sophie (Pálma)