Jump to Navigation

TehetségHáz kirándulás

2013. november 06.

Miskolci kiruccanás, ingázás...

A TehetségHáz évi rendes kirándulására idén október 4-én, 5-én került sor. Ez alakalommal is az ország egyik egyetemi városába utaztunk, ezúttal Miskolc volt a cél. A reggeli indulást, majd a szállásunk elfoglalását követően kezdődtek a programok. A Miskolci Egyetemre mentünk, ahol először a selmecbányai műemlék könyvtárat tekintettük meg, rácsodálkozva az ott őrzött könyvritkaságokra.

Ezután megnéztük az egyetemen működő Foucault-ingát. Itt rövid magyarázatot hallgattunk meg Horányi Gábortól az inga működéséről.

A következő állomásunk az egyetem ásványtani tanszéke volt, itt Szakáll Sándor tanszékvezető volt a kalauzunk. Kicsit még elmélyedtünk a Foucault-inga működésének elméleti rejtelmeiben, majd visszabuszoztunk a városba.  Megnéztük a zsinagógát, mint kiderült, lehet, hogy mi voltunk az utolsó látogatók, mert az épületet veszélyesnek nyilvánították, és egyelőre nincs pénz a helyreállítására. Szomorú történet.  A szombatot a helyi zsidó közösség tagjaival együtt fogadtuk, akik igen kedves vendéglátóink voltak.

A másnap a természetjárás jegyében telt. A Bükkben túráztunk, több, őstörténetileg is jelentős barlangot néztünk meg, gyönyörködtünk a tájban, élveztük a napfényes októberi időjárást.

Székely Olivér élménybeszámolója mozgóképen.

Az idei kirándulás is hangulatosra és tartalmasra sikerült, folytatás jövőre. Addig is elindul a klubélet. Az első előadásra november 7-én kerül sor. A meghívott előadónk Dávid Gyula fizikus lesz.