Jump to Navigation

Szülinap óda

2010. február 13.

Szülinapi nyertes feladatok Roxi jóvoltából

Lauder Óda

Ó Lauder, te húsz éves csoda,

Ki ne akarna járni oda?

Rózsaszín falaid között édes az élet,

Szépek az évek, hónapok, napok véled.

Gyermekeid vagyunk, te meg az anyánk,

Legyen akár kínai vagy Armani a gatyánk.

Te érted zeng most rímbeszedett ódánk,

Mert ma szerencsére nincsen semmi óránk.

Elemzés

Ezen költemény a 21. század egyik gyöngyszeme. Érződik benne a kor fő motívuma, a szeretet-keresés, mely már fiatal korban kialakult. A század politikai és családi viszályai annyira megsebezték a gyermekek lelkét, hogy a kötődésük immár az iskolához tartozott.

Ezt leginkább a második versszak első sora mutatja meg, ahol a költő a saját édesanyjának nevezi az intézményt.

Ahhoz, hogy megértsük a verset, egy keveset tudni illik a Lauderről, azaz a vers tárgyáról. Ha a versből indulunk ki, észrevehetjük, hogy ez egy olyan hely, ahova mindenki szívesen járna, hiszen a boldogság lengi át falait. Tanulói és tanárai maximálisan elfogadják egymást, ezt bizonyítja az öltözékről szóló sor.

Mindezek ellenére, ha jobban a vers mélyére ássuk magunkat, megfigyelhetjük, hogy ezen vidámság legfőképpen abból adódik, hogy a költemény keletkezésének napján éppen nem volt tanítás az iskolában. Ez pedig minden gyermek vágya.

Lauderépület átalakítási tervei

Parkoló: az iskola diákszámának szaporodása előidézte a parkoló-problémát. Ennek érdekében minden diák szülőjének egy helikoptert adományoz az iskola, mellyel négy helyen lehet leszállni. A „parkolás” folyamatosan zajlik, amennyiben a szülők be szeretnének menni az iskolába, megkérhetik az erre a célra odaállított sofőrök egyikét, hogy szállítsák el a helikoptert Ferihegyre, majd telefonhívásra térjenek vele vissza.

Az iskola helikopterleszállói: az épület két szárnyának tetején, a tornaterem tetején, valamint a néhai autóparkoló helyén.

Mosdók: a hagyományos angol wc-ket ideje lecserélni a fűtött deszkájú, önműködő toalettekre. Fontos, hogy minden KIBŐVÍTETT fülkében legyen legalább három féle folyóirat, valamint egy mp12 lejátszó. Az állami rendelet értelmében csak és kizárólag 10 perces rövidfilmet lehet a fülkékben vetíteni.

Multimédia terem: habár egyelőre még a 8D filmek hódítanak hazánkban, a Lauder multimédia termébe már 9D-s műsorokat vetítünk. A különleges hatás érdekében a karosszékeket köralakban helyeztük el, hogy az élethű filmeket középen tudjuk vetíteni. Igény szerint virtuális kézfogás is létrejöhet a diákok és sztárok között, ehhez azonban a „diák-konvertáló” gépet is be kell szerelni, mely a gyermeket 9D-be vetíti le.

Büfé: szerencsére idén elkészülhet a hordozható mikrohullámű sütők töltőállomása a büfé helyén. A széthajtható sütőkben a gyerekek az instant, por vagy miniatürizált ételeiket változtathatják normális méretűre/ízűre/formájúra/hőmérsékletűre.

Számítógépterem: az elmúlt évben nagy problémát jelentettek a hangos diákok, akik a számítógépes parancsokat beszédben adták meg. Annak érdekében, hogy a probléma megoldódjon, mindenki saját gondolatolvasó készület kap, mellyel irányíthatja a gépeket. Mivel a diákok sem képesek kordában tartani a gondolataikat, így a személyiségi jogok értelmében mindenki külön fülkét kap. Ehhez azonban le kell bontani a régi menzát.

Science- termek: az egész második emeletet elfoglaló kutatólabort golyóálló ablaküvegekkel szereltük be, valamint hőálló réteggel vontuk be a falakat. Fontos beszélni a szagtalanításról is, mely polarizált szemcsékkel távolítja el a balul sikerült kísérletek szagnyomait. Ehhez hozzátartozik a törésálló lombikkészlet, mely a „Horányi- üvegek” nevet viseli. (Horányi Gábor ex-fizikatanár egy órán súlyosan megsebesült egy eltört lombik miatt. Ennek emlékére adományozta iskolánknak ezt a felszerelést.)






by Dr. Radut.